Om Nalin Städ Service AB
Vi städar i Helsingborg med grannkommuner

 

Vi erbjuder städtjänster och andra tjänster åt både företag och privatpersoner, och garanterar alltid hög kvalitet till förmånliga priser. Kontakta oss redan idag för att få en kostnadsfri offert på någon eller några av våra tjänster.

Vi städar i regel varje dag, vardagar och helgdagar. Just för att det ska kunna vara så flexibelt så möjligt för våra kunder.

 

Kundanpassad städning

 

Våra kunder är viktiga för oss och vi behöver er hjälp. För att vi ska kunna skapa en unik städtjänst som är helt kundanpassad så välkomnar vi alla kritik. Känn inte att ni gnäller. Om vi ska kunna förändra och anpassa oss till till just ert behov så behöver vi att ni lämnar era åsikter regelbundet till oss så vi har möjlighet att korrigera det inför kommande städningar. Nalin Städ Service innehar F-skattbevis och ansvarsförsäkring.

50% RUT-avdrag med städ

Du kan som privatperson få RUT-avdrag med upp till 75.000 kr per person och år. Det betyder att du får upp till 50% RUT-avdrag om ett företag kan fakturerar dig 150.000 kr i arbetskostnad om året och du betalar bara 75.000 kr till företaget. Resterande summa ansöks om till skatteverket. Om ni är två i att dela på hushållsnära tjänster så blir ert belopp upp till 150.000 kr i RUT-avdrag. Du kan få RUT-avdrag på olika städtjänster och då endast på arbetskostnaden. Ni kommer inte kunna få RUT-avdrag på framkörningsavgift eller kostnad för material eller liknande.

Recensioner
Har löpande hemstädning och är jättenöjd. Först anlitade jag Nalin Städ Service för en storstädning och därefter löpande hemstädning 5 stjärnor räcker inte. Rekommenderas starkt!
Maria Hellberg
Viken
Bra priser och effektivitet. Utför hemstädning hos oss och vi är mycket nöjda. Kan verkligen rekommendera Nalins hemstädning!
Christel Yomasson
Bårslöv
Tack för en perfekt slutstädning, Nalin Städ Service hjälpte till med flyttstädningen och det blev superbra! Rekommenderas starkt! /Niklas
Niklas Tilly
Väsby
Vanliga frågor

Från den 1 januari 2021 utökades maxtaket från 50 000 kronor till 75 000 kronor per person och år.

Det innefattar tjänster som städning, fönsterputs, trädgårdstjänster m.m. Genom åren har även flytt, mer avancerade trädgårdstjänster, reparation av vitvaror och IT-tjänster i hemmet blivit en del av RUT-avdraget. De flesta av våra tjänster är avdragsgilla, så ta en titt på vad vi kan hjälpa dig med.

Det som kan vara bra att veta är att ROT-avdraget (som innefattar byggtjänster och renovering) påverkar utrymmet i RUT, så har det gjorts ett ROT-avdrag blir alltså RUT-avdraget mindre. Maxtaket för ROT-tjänster är fortfarande 50 000 kronor, det innebär att 25 000 kronor är reserverade till RUT-tjänster. Om du är osäker på hur mycket avdrag du har gjort under året så kan du alltid dubbelkolla det med Skatteverket.

Nya tjänster

Från och med 1 januari 2021 har man beslutat att utvidga RUT-avdraget med följande fyra nya tjänster:

  • Vattentvätt av kläder och hemtextil vid tvättinrättning, inklusive transport av tvätten.

  • Möblering av bostad, inklusive montering av möbler. Inredningstjänster ingår dock inte.

  • Transport av bohag dels till andrahandsbutiker, loppmarknader och liknande där bohaget kan komma till återanvändning, dels till och från magasinering.

  • Enklare tillsyn av en bostad, exempelvis ta in post, vattna blommor, spola kranar och toaletter.

Fakturan som du får av oss efter utfört uppdrag är med avdrag för skattereduktion. Om du redan har utnyttjat hela ditt RUT-avdrag kan du be om en faktura utan RUT-avdrag.

Din arbetsgivare kanske vill underlätta din vardag utanför arbetet, då kan du få hushållsnära tjänster som löneförmån. Det fina med det är att du också kan få skatteavdraget på 50 procent, vilket gör att löneförmånen i princip inte kostar något i form av förmånsskatt för dig som anställd. Din arbetsgivare skickar årligen in kontrolluppgifter till Skattemyndigheten och du gör avdraget i din deklaration.

Nalin Städ Serviceavser att i egenskap av personuppgiftsansvarig behandla personuppgifter som lämnas till Nalin Städ Service och som samlas in i samband med abonnemang/ avtal och uppdatering av uppgifter, i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation).

Informationen består av köpta och genomförda tjänster från Nalin Städ Service samt andra tjänster som Nalin Städ Service och/ eller samarbetspartners har tillhandahållit.

Nalin Städ Service använder de personuppgifter som Kunden lämnat i syfte att kunna uppfylla sina tjänsteleveranser mot Kunden så effektivt som möjligt och för att ha möjlighet att ta hänsyn till och erbjuda säsongsmässiga variationer och tilläggstjänster i varje kunds behov och köpmönster.

Nalin Städ Service behandlar personuppgifterna internt inom företaget och använder även utomstående företag som får del av personuppgifterna för att möjliggöra att ändamålet med de insamlade personuppgifterna fullgörs.

Exempel på information som samlas in är personnummer, personinformation, hushållets storlek, boendeform, husdjur, ägande av fritidshus etc.

Om du vill veta mer om hur vi använder oss av dina personuppgifter och vilka rättigheter du har som användare av våra tjänster kan du läsa mer om det i vår fullständiga

Vi har som mål att komma igång så snabbt som möjligt, inom en eller två veckor (eller enligt önskemål). Då startar vi oftast med en större städning som sätter standarden för ett fortsatt arbete med ditt hem.

Har du lösa föremål liggandes kan vi plocka i ordning dem om du önskar. Vi utgår alltid ifrån ditt hem och dina förutsättningar. Har du något som du är extra rädd om så kan det vara bra att ställa undan det så vi kan städa fritt.

Vi har kvalitetsgaranti på våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om, försöker vi åtgärda det.

Vid anställning begär vi bl.a. utdrag från polisens belastningsregister och all vår personal arbetar under sekretess. Nalin Städ Service har väl utvecklade rutiner för hantering av nycklar och larm och andra känsliga kunduppgifter.